Regal Model NC Colonial Coupe
Deze auto hangt als het ware aan de assen. Dat verlaagt het zwaartepunt, waardoor de wegligging en het bochtengedrag worden verbeterd. Dit wordt de ‘underslung’-techniek genoemd.
Het maakt niet alleen het karakter van de auto sportiever, maar ook het uiterlijk. Toch heeft deze reiswagen een nogal conservatieve carrosserie. Om het idee van een koets te benadrukken, zijn de (fraai geslepen) ruiten gedeeld en is het interieur voorzien van gordijntjes.
De eerste vijftig geproduceerde auto’s van de Regal Motor Co. uit Detroit worden in 1908, een jaar na productie, bij wijze van marketingstunt teruggeroepen en gratis ingeruild voor het nieuwe model.
Regal is een zeer succesvol merk en de onderneming bouwt in de korte periode van zijn bestaan een uitstekende reputatie op. Met name de duurtests, die de auto’s doorstaan zonder enig mechanisch probleem, leveren zeer veel positieve publiciteit op. Vanwege materiaalschaarste, veroorzaakt door de Eerste Wereldoorlog, moet de fabriek in 1920 de activiteiten staken.