Moon Type 6-48
Een radiateur- of motorkapmascotte als de maansikkel op deze Moon zou vandaag de dag ten strengste verboden zijn vanwege het gevaar van verwonding bij een aanrijding, maar in 1922 wordt daar nog geen rekening mee gehouden.
Met andere aspecten blijkbaar wel, want de Moon heeft veel veiligheidsverhogende zaken die dan nog niet gebruikelijk zijn, zoals bumpers, zijspiegels, pneumatische ruitenwissers en koplampen met gedeeltelijk groen glas tegen verblinding. Let ook op luxe accessoires als de geslepen zijruitjes en de schijfwielen. De radiateur lijkt op die van een Rolls-Royce, waarschijnlijk om kwaliteit uit te drukken.
De firma Louwman & Parqui importeert indertijd het merk Moon in Nederland.
Rijtuigbouwer Joseph W. Moon besluit in 1905 auto’s te gaan bouwen. De auto’s van de Moon Motor Car Co. uit St. Louis, Missouri, zijn goed, solide en niet extreem duur. In het begin worden viercilinder Continental-motoren gebruikt, later zes- en achtcilinders. Eind jaren twintig probeert Moon te fuseren met New Era Motors Inc., producent van Kissel en Ruxton. Dit mislukt en alle drie merken gaan verloren.