Panhard et Levassor Double Phaeton
Bij deze Panhard et Levassor kan zowel de voorruit als de separatieruit opgeklapt worden tegen de onderzijde van het dak. Indien gewenst kan zelfs het hele dak verwijderd worden om open te rijden – een soort ‘hardtop’.
De auto is voorzien van een vierversnellingsbak en kettingaandrijving. In het jaar 1907 is er slechts één type Panhard & Levassor dat cardanaandrijving heeft.
Over het algemeen worden auto’s als deze fraaie ‘Double Phaeton’ gebruikt om flaneerritjes mee te maken of anderszins korte afstanden mee te rijden. De chauffeur moet de auto niet alleen kunnen besturen, hij moet ook kleine reparaties kunnen verrichten.
Panhard et Levassor is begin twintigste eeuw toonaangevend op het gebied van luxe automobielen en groeit al snel uit tot een van Frankrijks grotere auto-producenten. In 1907, het jaar waarin deze auto gemaakt is, produceert Panhard et Levassor 1.099 automobielen, waarvan er 515 worden geëxporteerd. In 1910 zijn deze aantallen nagenoeg verdubbeld. Panhard et Levassor, later Panhard, wordt in 1965 overgenomen door Citroën en houdt korte tijd daarna als merk op te bestaan.